Wednesday, September 28, 2011

Holiday di Langkawi Part 1

erm dah lama x post kt blog.. sorry coz bz dgn ofis hubby pnya renovation n kedai sy pnya renovation gak.. baru2 ni kami pegi bcuti ke langkawi pulau lagenda. family trip ni d plan oleh kakak ipar aku. kiteorg pg 3 family tp masing2 punya suka nak naik flight, sewa hotel or chalet n keta sewa sendiri..huhu..saja nak g ramai2 tp wat hal masing2..

on 16 september 2011 - jam 7.45 petang kiteorg sampai kat LCCT. my hubby coz nak save cost dia pilih naik Air Asia tp dr save jd x save sbb dia x daftar utk luggage time online n die plak last travel guna air asia masa air asia masih kat klia.. so xde pengalaman lg naik kat LCCT.. jawapan yg dia dapat ialah.. "ni last d naik air asia.. teruk giler". huhu..aku diam je sbb dh tau lama dh.. aku igtkan dia dh tau rupenye x tau... so nak x nak kna la jugak byr luggage rm45 for 1 luggage n msa balik plak dr langkawi kna byr lg rm90 for 2 item.. bila naik je flight, raziq nampak ok jer.. risau gak kiteorg tkt dia melalak lak.. rupenye x reti dok diam gak hbs sume benda dia nak tarik.. huhu..

tgh usik pamplet yg ada kat seat depan

perjalanan mengambil masa 45minit jer.. ada crita masa nak landing tu.. lampu sume tutup tggl lampu malap jer..time nak landing tu plak hujan so ada la langgar awan, so flight x brape stabil la.. ape lg raziq dengan dua belah tapak tangannya tutup muka x nak bukak2 sampai la kat bawah n lampu tbukak.. igt kan nangis rupenye x dia dok diam jer muka ketat tp yg kelakarnya bila lampu terbukak jer trus dia ckp "dah ampaiiii..." huhu..kemain suke dia..

kuar dr terminal langkawi kiteorg tgu kereta sewa.. kereta sewa kiteorg dpt sewa rm60 utk sehari.. deal pada awl pttnya kereta wira tp ntah mcm mne org tu blh bg kat org lain dgn alasan igt kiteorg x jd dtg.. hampeh jer.. kiteorg x kire nak jugak keta..lma2 die bg kete dia sndr keta kelisa dgn hrga rm60 jugak tp dia kire utk 3 hari jer..so save la rm60..huhu..

then kiteorg tgu family kakak ipar aku plak..dieorg pnya kete sewa rm120 sehari utk nissan sentra.. bg kiteorg xpe bjimat boleh bli brg byk..hahaha.. dieorg sewa hotel kat one helang hotel betul2 kat sebelah airport.. bg aku klu korg suke duk bilik hotel n swimming pool baik korg duduk hotel ni coz hotelnya ada klas n murah lak tu.. klu online internet guna agen boleh dpt hrga rm150 semalam utk bilik double bed.. iaitu satu bilik yg ada 2 katil kelamin.. murah x?

tp bg kiteorg plak yg suka adhoc n duduk chalet kiteorg suka duduk pantai chenang..ada byk chalet kat area situ..boleh walk in atau online jer.. tp better walk in coz klu online byk agen yg mark up harga.. chalet yg kiteorg dapat ni chalet kedawang beach inn.. aku rsa ok jer..sebenarnya aku lbh suka AB motel coz chalet tepi pantainya btul2 tepi pantai n besar jugak family roomnya.. tp dsebabkan kiteorg xde no contact so x dpt la sewa kat situ..
so kat bilik hotel jer dah rm390 utk 3 mlm..

ni kat lobi hotel one helang hotel

17/7/2011 - xtvt arini lebih kepada santai.. aku mmg pg lagi dh bgun..sma la ngan hubby n anak aku cuma ipar2 ku sampai ke tengahari xde kabar berita.. aduh rugi masa btul kalau time bcuti hbskan masa utk tdo.. kiteorg mmg x tggu.. lepas sarapan kat kedai makan yg kiteorg penah makan dgn arwah mak mertua dulu kiteorg trus grak sampai ke tempat kpal yatch tu..lupe lak namanya..pastu kiteorg patah balik pg jetty utk survey2 barang sbb fikirkkan kiteorg dh penah rayau satu pulau ni dlu so malas nak buang masa.. masa kat jetty aku sempat intai2 perfume..huhu mmg hajat dihati nak beli perfume sbb perfume aku pun dh hbs.. pas mkn aku tgk akak ipar aku dh bli wah ape lg..merengek2 aku kata kat laki aku nk bli perfume..so dapat la salvatone ferragamo incanto bloom huhu... hrganya rm234 utk 50liter.. x sure la kalau kat tanah besar ni brape hrganya..nnt aku survey..

botolnya pun cantik..baunya wangi sesedap rasa.. i like..

pastu kiteorg gerak ke pekan kuah utk survey2 pinggan mangkuk n coklat.. tjuan utama aku g langkawi ni sebenarnya nak carik set pinggan mangkuk utk rumah baru kami nnt.. tu jer.. tapi skang corelle, corning ware sume dah mahal2.. kalau xde rm300 jgn hrp dpt beli.. aku lak carik yg set utk 6 org mkn..kebanyakannya yg utk 4 org mkn.. aku lak nak bli siap dgn mangkuk casserolnya..huhu.. so aku diam jer dlu sbb bajet2 lg.. then lpas pg pkan kuah tu kiteorg g makam mahsuri.. biras aku nak pg sgt kan..so pg je la..aku yg dh byk kali pg ni mmg xde feel la.. ikutkan aje la..namanya pun family trip kan..haha sempat ambik gambar kat tmpat lama dgn arwah mak mertua dlu..

sib baik ada ank buah leh tlg amikkan pix..

lepas pg makam mahsuri kiteorg trus g beli minyak gamat.. disebabkan aku ni pregnant so aku shopping brg2 utk bpantang la..air gamat la jeli gamat la..mcm2 lg...

xla byk mna pun tp total rm130.00 gak la..huhu

lpas shopping gamat masing2 balik hotel.. penat jugak la seharian bjalan tambah lak aku ni berbadan dua.. nasib baik raziq ada stroller.. thanks to my fren sb sudi pinjamkan strollernye yg seberat 3.2kg je tu.. mudah n ringan nak bwk kemana2.. mcm nak kna bli jgak bnda yg sama jer..huhu..

oh yer..ptg tu kiteorg mkn kat restoren bdekatan patai chenang jugak so mlm tu kiteorg x mkn just jalan2 kat chenang walk tu jer..byk gak pilihan n rambang mata tp mlm tu just bli bju raziq 2 pasang utk pki esok kat pulau.. oh yer lupe lak ptg tu kiteorg g jetty kat pantai tengah utk charter bot khas utk family kiteorg seramai 10 org.. disebabkan aku ni pregnant n ramai plak budak kecik so kena sewa bot besar.. 4 jam rm370 utk pegi 3 tempat.. pulau dayang bunting, pulau helang n pantai beras basah..

erm malam tu pun mmg dah penat bjalan.. letih.. so tdo awl esok nak kna bgun awl utk g pulau.. so sampai sini dlu..nnt aku sambung utk next entri sbb dah pnjg sgt ni..huhu


No comments:

Post a Comment