Friday, September 9, 2011

Syawal Yang Tiba

Maaf dipohon dan ampun dipinta.. selamat hari raya eidulfitri..
lama dh x jenguk blog ni gara2 ofis aku internet xde.. kat rumah plak mls nak bukak sb sibuk uruskan rumah dan anak.. baru la ni dapat update coz kelas arini pg satu masa jer.. selebihnya aku free...

Alhamdulillah.. biz aku meniaga di Taman Cempaka Melaka mencapai target pertama aku.. Thanks to my beloved hubby yg sggup tggu sampai malam raya bsama2 dengan 2 org pekerja aku shuhada n mia. boleh la lpas modal aku n byr gaji bdk2 ni.. aku plak sejak ahad 28hb tu dah balik kg untuk tolong mak aku apa yg ptt.. sepatutnya thn ni raya pertama giliran belah hubby aku tp dsebabkan ada hal yg x dpt dielakkan maka aku dptla 1st day raya kat rumah mama n abah.. kemain suka la atuk si raziq.. hehe..

1st day raya selepas siapkan raziq n hubby sampai rumah dalam kul 6.50pg die terus bersiap.. sian dia x tdo2 lg sjak balik dr bazar pastu die kemas rumah sikit2 then basuh keta lagi.. terus balik tampin.. x tau la mcm mne penatnye dia.. raziq seawal pg dh bgun...menjerit2 x sabar2 tgk papanya balik bawak bju2 raya dia.. sume dia geledah siap acukan baju2 dia kat bdan dia.. dh padai nak melaram bdk kecik ni..

pukul 8 lebih family aku yg lain g semayang raya n suami aku g semayang raya kat kg dia.. tggl la aku dgn raziq kat umah.. aku sapkan apa yg ptt.. aku tgk raziq dh x tentu arah nak keluar beraya.. keluar ke dalam bawak tab papa dia nak tgk upin ipin.. line 3g kat kg lak mcm hidup segan mati x mau jer.. melalak la dia..

dekat kul 10 mama n kakak aku balik.. then hubby aku plak blk.. sblum apa2 aku pun mintak tolong dia pasangkan rantai tgn kat tangan aku dlu feel mcm mula2 nikah dlu so lpas tu aku trus ciumtangan dia n mintak maaf sbb aku ni mmg byk buat salah ngan dia so kuarla air mata aku.. yela aku ni kategori org yg sgt degil n mulut aku mmg jht cikit suka ckp lpas jer.. so aku tau laki aku byk mkn dalam ngan aku..hehe.. tp dia tetap syangkan aku.. dia pun maafkan aku.. rasa bahagia sgt time tu.. pastu kiteorg tgu abah n abg aku blk plak..dieorg ni mmg lmbt cikit sbb abah aku ni raya pertama mesti g rumah tunku besar tampin ni dulu.. maklumla org kuat.. dulu je la skang dh pencen.. lpas dieorg balik barula kiteorg bkumpul n bermaaf-maafan...

pas hbs sume tu kiteorg trus balik kg di keru untuk ziarah kubur arwah mak mertua aku.. lma dh x pegi sbb raya thn lpas aku sampai dkt luar pagar je sbb raziq time tu kecik lg.. org kata x elok bawak baby g kubur.. so thn ni la buat pertama kali raziq dpt ziarah arwah wan nya.. elok plak perangai dia time kiteorg bca yasin.. x meragam n byk bunyi duduk je sebelah aku tgk kiteorg baca yassin.. mcm fhm2 plak.. hehe..bagusla tu..

lpas ziarah kubur, kiteorg trus g umah kakak ipar aku di desa permai. x jauh pun tampin gak.. sampai2 kteorg plak kna tggu rumah dia sb dieorg lum g kubur.. jadi tuan rumah la aku.. dalam pd tu.. dpt call dari keluarga biras aku mengatakan ayahnya sedang nazak. so dieorg bgegas pg ke kuala pilah dan mintak kiteorg jga rumah untuk raya pertama tu.. huhu... jd tuan rumah la aku... hubby aku lak carik port tdo.. so tggl aku dgn biras aku yg lg satu.. penat mmg penat.. tp hati aku puas.. pregnant kali ni mmg aku mcm terlebih rajin.. sume benda aku buat.. org nk tlg pun aku x bg..alhamdulillah moga anak yg dalam kandungan ni nnt rajin jugak hendaknya..

inilah kisah raya pertama aku.. tiada yg lain dr yg lain sgt sbb x merayau g raya mne2..haha..


No comments:

Post a Comment