Tuesday, January 10, 2012

TAHUN BARU 2012..

Salam semua.. bercakap pasal tahun baru tahun ni..aku mmg x sambut la kan.. dok rumah je la..tp sebenarnya lbh baik kita sambut tahun baru hijrah dari tahun baru masihi ni.. tp tahun baru masihi iaitu TAHUN 2012 aku masih tcari2 azam aku.. memang ada satu azam aku tapi biarlah ia mnjadi rahsia dalam diri aku sbb ia adalah isu sensitif..

Tapi hubby aku dah bgtau azam dia kat aku..n azam dia mmg aku suka tp ada sedikit payah kat situ..mmg kna usaha banyak sgt2.. aku plak lebih suka berazam benda yg kecil2 dlu.. sbb bagi aku kalau bnda kecil pun kita x boleh dapat capai jgnlah mimpikan benda yg besar untuk dicapai.. tapi aku x perlekehkan sesiapa yang nak berazam sesuatu yg besar kerana aku pernah kenal org yg berazam besar n dpat capai azamnya itu.. dalam dunia ni tiada yang mustahil.. tapi untuk kita capai azam kita yg besar tu janganlah sampai menyusahkan org lain sehingga menyebabkan org itu teraniaya..so buatlah sedaya upaya kita tp jgn sampai menyusahkan org yg kita sayangi dan org disekeliling kita..

Kita tukar topik lain plak untuk tahun baru ni.. Alhamdulillah pada 12 januari nanti Raisha genap sebulan dan akan dapat suntikan imunisasinya yg pertama.. Sekejap je dah sebulan aku berpantang.. Masa mmg berlalu dgn cpt.. Pada 18 Januari plak genap usia 2 tahun anakku Raziq.. Last year kami celebrate bufday partynya di KFC Ayer Keroh.. mmg happening sgt time tu..Ramai family, sedara-mara, n kawan2 yg dtg.. This year masih blum dirancang lagi nak celebrate kat mana.. maybe akan dibuat sekali dengan Majlis Akikah adiknya nanti..

Oh yer cerita pasal akikah ni.. puas jugak aku carik tempat mana nak sewa buaian berendoi kat area Tampin kg aku ni.. Survey punya survey kebayakannya di area KL, Shah Alam, Kajang jer.. Lpas tu smlm aku terjumpa la satu blog yg menyediakan servis akikah, sewaan buaian berendoi di Senawang.. ini linknya.. http://buaianberendoi-balqiscreation.blogspot.com/ boleh tahan jugak pakej yg dtawarkan n cantik2 jugak design yg dibuat.. tapi aku blum lg call utk booked tarikh coz tarikh akikah masih blum dipilih n aku mestila tnya suami aku dulu kan.. kat sini aku ada picture yg aku ambil dari blog balqiscreation tu..hehe.. promote dia punya buai wpun aku blm booking lg..huhu


Akikah kali ni akan dibuat dirumah kakak iparku di Desa Permai nnt.. yela.. gilir2 la plak kan..masa raziq dlu rumah mak n ayah aku..skrg time raisha kena la buat sebelah suami plak.. lagipun aku lebih suka buat dekat rumah kakak ipar aku ni coz lbh senang nak aturkan apa yg kami suka..kalau kat rumah mak ayah aku nnt byk plak bnda yg x boleh..hehe.. orang tua aku ni cerewet sikit biasala org tua kan.. so kali ni mmg aku bajet nak buat berendoi dan marhaban. Kiraan bajet perlu dibuat.. dan kali ni sume aku nak buat sendiri.. Sebenarnya dari aku mengandung aritu lg aku dah sapkan tag terima kasih n door gift utk tetamu yg hadir.. cuma belum di print dan ditambah dgn makanan je lg.. kat bawah ni aku ada sediakan check list yg perlu ada nanti:-

First skali yg penting, kambing seekor (coz anak perempuan)
then, catering (yg ni kakak ipar aku yg carikkan)
booking kumpulan berendoi n marhaban (yg ni mybe mak aku yg akn booking)
sewa buaian berendoi (aku la pnya kje)

print out tag trima kasih n door gift (my hubby pnya kje)

booking coklat/cupcakes/cookies (yg ni aku masih memilih)
order kek bufday raziq ( yg ni pun tgh survey2 lg)
Lastly, baju for my prince n princess..

erm.. byk yg blum prepare lg.. oh yer.. 14 januari ni plak akak aku buat akikah utk anak dia a.k.a anak aku jugak coz aku dah jadi ibu susuan dia..huhu.. x tau la nak bwk apa nnt tu.. akikahnya akan dibuat kat rumah dieorg kat banting..senang katanya dua2 belah pihak x kan segan silu nak dtg.. aku pun pkir mcm tu jugak..tp aku nak buat mcm mna rumah kiteorg x dapat cf lg n x siap lg.. so kena la beralah jugak n carik solution lain.. erm.. sampai sini dlu nnt update lg..

No comments:

Post a Comment