Thursday, December 13, 2012

12.12.12: Happy Birthday Princess - 1 year

12.12.12: Cantikkan tarikhnya tp apa ada pd tarikh yg penting anakku sihat alhamdulillah sehingga ke hari ini.. Nur Raisha Zamiah turn to 1. Syukur Ya Allah kerana memberikan aku nafas lagi untuk melihat anak2ku membesar..
Ntah kenapa aku rasa hubunganku dengan mia begitu istimewa sekali.. maybe sebab dia still bfeed dengan aku.. Alhamdulillah walaupun susu tinggal sikit tapi mia tetap x lupakan sumber makanan dia dr aku.. tiap kali balik dari keje mesti dia akan merengek dan dtg kat aku n mula mengangkat2 baju yg aku pakai.. so sweet.. dia akan start merengek, menggaru2 kepalanya dan kalau masih x dilayan dia akan menarik rambutnya sendiri.. maybe tension x dapat melepaskan gian menenen..hihi..n dia akan terus menerkam bila aku dh start menyelak baju aku..huhu..
So pada birthday dia smalam..hubby aku bawak kiteorg mkn kat PapaRich kat melaka raya.. sampai2 je mia mmg tgh tdo..aku agkat dia n bawak masuk dalam sambil bsila aku pangku dia.. sedap tul si kenit ni tdo.. pastu lpas 10 minit tgn aku dh lenguh..huhu tiba masa nak btukar tangan..aku suh laki aku pgang lak.. laki aku ni jns x biasa pgang budak tdo..kekok sikit..so masa nak adjust2 tu mia pun tjaga..merengek la dia..untuk diamkan aku trus suap ice cream dlm mulut dia..n dia terus diam dpt makan..hihi..mmg kuat makan mia ni..terus dia nak btambah2 lg makan.. dpt plak makanan berat lg x bhenti dia makan..mkn nasi, makan fries, makan ikan..isk..pastu minum ice lemon tea aku smpi suku gelas hbs..ptt la anak mama ni slalu buang air besar..huhu..
pas dinner g kedai kek italy bli black forest cake saiz kecik tu utk dibawak ke rumah pengasuh esoknya.. bia dia sambut ngan kawan2 dia plak.. xpela sedekah bg anak2 pengasuh n anak2 jagaan pengasuh aku merasa kek birthday mia.. just simple jer kiteorg celebrate aritu same mcm celebrate birthday abg mia raziq masa dia  smbut birthday yg 1st.. baju yg sama jugak aku pakaikan masa raziq pny birthday dlu.. i luv mummy n daddy. saje bg trun temurun..cuma beza tempat sambut je..masa raziq dlu sambut kat haagen dasz..mkn ice cream cake..just among us.. tgu birthday raziq yg ketiga tahun depan untuk buat sekali dgn adiknya nnt dirumah baru kami.. :)





your truly,

2 comments:

  1. kalau ice cream itu yg disumbat, aku pun akan segar mata. hehee.. Happy Birthday Mia!! ;)

    ReplyDelete