Tuesday, December 18, 2012

So Bored..

Hmm.. tgk tajuk pun dah tau aku tgh kebosanan kan.. time bebudak student ni tgh cuti mmg la free tp aku x tau nk buat apa.. bila tiba waktu rehat aku mula keseorangan..kwn2 aku sume balik rumah..aku je x blk.. nk g shopping tp mlas nak kuar kreta..apala sgt rehat sejam je..nk g tmpat shopping je pun mengambil masa setengah jam siap nk carik parking lg.. bila lak time aku nak merambu..nak x nak aku melepak je la kat bengkel ni..nak mengular pun x blh..kna pkir 2 3 kali..kalau btul2 urgent je misalnya nak carik barang la aku nk mengular..huhu.. ni pun sbnarnya pampers n susu anak aku dh nk hbs.. malas tahap maksima sebenarnya ni nk kuar.. aku sbnarnya ada mcm2 benda nak beli tapi tulah bile tiba tempatnya nak beli terus lupa sume benda nak beli..huhu..aku plak jns malas nak buat checklist..tapi nak x nak kna jugak buat..huhu..
hari ni jugak adalah hari bonus semalaysia..huhu.. bg aku mmg dapat sgt la meringankan beban aku sbb gaji aku pun dah ciput sejak dah tolak duit rumah..Alhamdulillah dpt jugakla meringankan beban yg ada utk masuk rumah baru ni.. byk btul nak pakai duit bila masuk rumah ni..byk kotak yg aku nak beli..sebenarnya ada byk benda yg aku nak lelongkan tapi dengan keadaan anak aku ada dalam rumah tu, aku mmg x dpt nak mengemas n mengasingkan barang2 yg perlu dan tidak perlu.. sungguh2 la aku sesak dgn barang2 yg ada sekarang ni.. aku rasa mcm nk import mak aku dtg tolong kemas sekali jer.. aku plak jenis kemas aku suka nk organize sumenya mengikut jenis barang yg ada.. aku x suka ambil kira 'asal kemas' je tapi x organize.. ye la sejak2 dah tau konsep 5s ni kan.. aku mesti nk sisih mne yg aku rasa x perlu n susun betul2 ikut item.. hmm.. bila pkir pasal rumah buat aku pening kepala.. serabut..masalah byk sgt.. Ya Allah kenapalah Kau duga aku mcm ni.. cekal sgt ke aku ni smpi dugaan mcm ni teruk? org tua aku n kawan2 aku sume kata aku ni cekal. aku boleh handle sendiri walaupun tanpa suami.. tapi walaupun berat mata memandang berat lagi bahu memikul.. aku buat mana yg tmampu jer.. kadang2 pernah terlintas di kepala aku yg aku dah x larat dah nk pikul tapi apa kan daya..hidup kena diteruskan utk anak2.. Aku berjuang demi keluarga aku.. aku berjuang supaya anak2 aku dapat hidup dalam keadaan selesa.. biar aku susah sekarang.. n biar di kemudian hari nnt anak2 aku hidup senang.. selagi aku boleh bertahan..aku ttp bertahan..  kalau lah umur ku x panjang pun at least aku dh buat sebaik mungkin n aku dah standby utk anak2 aku berjaya satu hari nnt.. jika ada yg mbaca post aku ni..kwn2 aku terutamanya yg mengenali family aku, tolonglah beritahu pd mereka supaya selesaikan hutang2 yg aku belum habis bayar dengan duit takaful aku. terutamanya hutang ptptn dan kpm aku..yg lain2 aku dh x yah risau sb ada insurans.
hmm..tu la bila dh boring mula la aku merapu yg bukan2..huhu..tp ini adalah standby..aku ni seorg yg pelupa..ajal kita x tau bile..so sebelum berlaku apa2 lebih aku nyatakan disini supaya xdela aku menanggung beban kelak..
oklah sebelum aku melalut ke tempat lain aku stop dlu la..ada kje yg perlu disetelkan..

love,

4 comments:

  1. sabar la dear...nk masuk umah mmg camtu... chill je. aku ni dh msk kat 6 bln..tp satu almari pon xde...baju aku punggah je dlm kotak... ikut kemampuan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku bab almari x kisah la ma..brg2 yg x berpacking tu..sakit kepala tgk..rasa mcm nk let go je sume tu.. bju aku dh kemas ltak dlm bakul..ni masalahnya present kawen dlu x mbukit kat dalam setor..huhu..nak amik pic nak let go tp x tau nak mula mcm mne..huhu..aku kalau boleh rumah bru nnt x nak sesak dgn barang2..bia simple jer.. bak kata mark clean house less is better..huhu

      Delete
  2. Salam Razliza,

    Kalau awak nak cari tent castle, blogshop saya ada jual. RM65 termasuk pos.

    Bleh tengok dekat FB jugak https://www.facebook.com/OhTheLittlePumpkin

    sorry hijack blog awak :) thanks

    ReplyDelete