Friday, August 19, 2011

My Dearest Baby


dalam pada xde kje ni.. igt nak cite pasal anak aku yg sorg ni.. namanya Muhammad Raziq Zharfan Bin Mohd Razmie.. haaa.. pnjg x? haha.. aku bru pas buat nama utk tepi fail student2 aku.. aku mengeluh nama dieorg ni panjang sgt nak taip.. alih2 ketua jabatan aku menyampuk.. "habis nama anak ko x panjang". hahaha.. malu aku...

Si raziq ni atau nama manjanya aku pggl "Ajiq" jer.. mmg btul2 membuat hati ni rasa nak cubit2 n cium2 die jer.. walaupun sedikit nakal tp so adorable.. dia ni minat sgt dgn cite 'upin ipin'.. pantang tgk iklan kat tv, baju kat kedai gmbr upin ipin.. cite kat tv.. menjerit2 sebut 'upi ipih'.. hehe.. dia ni pelat sikit sbb baru umo setahun setengah.. lg satu yg dia slalu sebut kalau aku marah2 dia jgn pgang itu ini dia dgn gerak tgn nya cakap "pe p...boleh.." haha... sbnarnya die nak ckp ape pun x boleh.. pengaruh maharaja lawak fevret tv dia jugak..

apa yg menariknya tntg ajiq ni.. sejak dia lahir dulu..dia seorg yg pendiam..nangis x kuat..baik jer.. ni adalah sebab atuk n wan nye suke puji dia budak baik, budak pandai.. dari kecik lg dia dh menunjukkan yg mcm dia fhm ape yg kita ckpkan.. klu kita pggl die budak busuk trus dia mcebik..

tp skrg bila dah pandai jalan, pandai berlari, mulut pun dah start becok.. susah btul nak kawal dia.. sooo penat nak layan kerenah dia sampai yg dlm perut ni pun x sempat nk layan.. oh yer.. sblm aku tau aku preggy, si ajiq ni la yg tau dulu dia nak dpt adik.. nak tau mcm mane aku tau? aku xde rasa ape2 perubahan pun msa mla2 pregnant dulu.. tp si ajiq ni menunjukkan perunahan.. dia slalu cium perut aku.. slalu nak duduk kat perut aku.. manja lain mcm dgn aku.. pastu kalau aku gurau ajiq.. syg baby.. dgn cepat dia pg kat perut aku n terus cium mmuaahhh.. itu yg buat aku perasan.. trus selepas aku cuma lewat satu hari dr tarikh sepatutnya aku buat test n luckily mmg 2 lines... happy n takut pun ade.. sbb pengalaman msa melahirkan raziq n msa bpantang dulu masih ada dlm ingatan aku..

nanti aku citekan pengalaman aku msa bersalin n bpantangkan raziq..


No comments:

Post a Comment